Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2011

Περί σιωπηλών...

Διάβασα το παρακάτω κείμενο, του Καθηγητή Γιώργου Γραμματικάκη στην ηλεκρονική εφημερίδα,www।protagon.gr.
Αγαπημένοι μου, σας το διαβάζω... χαμηλόφωνα...για να ακούμε καλύτερα τη σιωπή..!
Η επανάσταση των σιωπηλών...

"Οι Σειρήνες όμως έχουν ένα όπλο πιό φοβερό και από το τραγούδι: τη σιωπή τους. Και πιθανότερο, παρόλο που δεν έτυχε ποτέ, θα ήταν να γλυτώσεις από το τραγούδι τους, παρά από τη σιωπή τους."
Φράντς Κάφκα, Η σιωπή των σειρήνων

Καθώς η κρίση απλώνει βαριά την σκιά της στην χώρα και τις ψυχές μας, πολλοί προσπαθούν να προδικάσουν το μέλλον. Κάποιοι αναλυτές θεωρούν ότι θα υπάρξουν βίαιες αντιδράσεις, άλλοι πάλι ότι η απάθεια θα εξακολουθήσει να κυριαρχεί.

Ενώ όμως μια κλασική επανάσταση δεν είναι ανάμεσα στα ενδεχόμενα -ούτε οι συνθήκες υπάρχουν, ούτε ο εχθρός είναι ορατός- εγώ οραματίζομαι από παλιά μια άλλη επανάσταση. Μια επανάσταση διαφορετική από όσες περιγράφουν τα βιβλία, από όσες απεικονίζουν στις ταινίες τους οι σκηνοθέτες. Την ανάγκη της μάλιστα διατύπωσα πολλά χρόνια πριν. Kαθώς όμως περνά ο καιρός αυτή η άλλη επανάσταση, που οραματίζομαι, κερδίζει διαρκώς σε περιεχόμενο και ορμή.

Η επανάσταση λοιπόν, που οραματίζομαι, θα είναι μια επανάσταση των σιωπηλών. Δεν θα έχει σημαίες αναπεπταμένες, συνθήματα και ιδεολογικές διακηρύξεις. Θα είναι μια επανάσταση βουβή, που θα στηρίζεται απλώς στην αλληλεγγύη των βλεμμάτων. Θα ξεκινήσει από την απόλυτη, την οργισμένη σιωπή, και θα αποδώσει στον άνθρωπο όσα στερήθηκε, όσα ονειρεύθηκε, ό,τι ζήτησε με κραυγές –πριν επιλέξει την σιωπή.

Γιατί αυτή η σιωπή, είναι η απόγνωση και η προσδοκία του. Δεν είναι αποδοχή, μήτε μοιρολατρία. Η σιωπή είναι το μέτρο της διαψευσμένης του ζωής, η πίκρα για τις επαγγελίες που ακυρώθηκαν, η οργή για την υποκρισία και το ψέμα. Η σιωπή είναι το ανώτερο στάδιο της πολιτικής ωριμότητας. Αν οδηγήσει στην επανάσταση, θα είναι μια επανάσταση αληθινή, αφού για πρώτη φορά δεν θα δεσμεύεται από τα λόγια της. Θα δεσμεύεται μόνον από τα αισθήματα της.

Η επανάσταση των σιωπηλών, δεν απευθύνεται λοιπόν σε ορισμένες τάξεις κοινωνικές, ούτε υπόσχεται ευημερία και δικαιώματα. Υπόσχεται μόνον μια άλλη γλώσσα: Την ξεχασμένη γλώσσα της ειλικρίνειας και της ευθύνης. Δεν επιδιώκει την εξουσία, αφού όπως απέδειξε η Iστορία, αυτό οδηγεί στην βία και τον εκφυλισμό. Επιδιώκει, όμως, να αποδώσει στον άνθρωπο την εξουσία της ζωής του, να απαντήσει στην βουβή απόγνωση της σιωπής του. «Η επανάσταση» σχολιάζει ένας θεωρητικός της, «συνιστά μια πνευματική αναταραχή, μέσω της οποίας μια ομάδα ανθρώπων επιδιώκει να θέσει νέα θεμέλια για την ύπαρξη της.”

Σε αυτήν λοιπόν την επανάσταση, που αναζητά αιωνίως τα θεμέλια της, δεν έχουν ίσως θέση οι ποιητές, μήτε οι φιλόσοφοι. Έχουν όμως θέση οπωσδήποτε οι άνεργοι. Ο φιλόσοφος προσπαθεί να καταλάβει τον κόσμο, ο ποιητής δημιουργεί τον δικό του. Ο άνεργος όμως τον στερείται εξ ορισμού. Η ανεργία αποτελεί τον παραλογισμό ενός πολιτισμού, που δεν παύει να επαίρεται για τις κατακτήσεις του. Ο παραλογισμός αυτός, αλλού εκδηλώνεται στην πρόκληση της χλιδής, στον άνεργο σε ταπεινώσεις που δεν τελειώνουν. Ο άνεργος κατέφυγε στην σιωπή, επειδή κουράστηκε να ακούει για επενδύσεις και για τη μείωση της ανεργίας·που εξαιρούν ωστόσο πάντοτε τον ίδιο. Ο άνεργος είναι πια σιωπηλός, όχι επειδή θέλει να κρύψει την οργή του, αλλά επειδή δεν αντέχει να μιλήσει άλλο.

Η σιωπή -που κρύβει την απόγνωση- χαρακτηρίζει ακόμα όσους έχουν έγνοια πραγματική για την φύση και το περιβάλλον. Δεν είναι πάντοτε οι «οικολόγοι». Οι οικολόγοι φλυαρούν χωρίς μέτρο, καταφεύγουν σε θεωρίες και αναλύσεις, ενώ συχνά κρυφοκοιτάζουν την εξουσία. Στην επανάσταση των σιωπηλών θα συμμετέχουν οι άλλοι: Όσοι γνωρίζουν ότι η ανάσα της φύσεως είναι το ίδιο σπουδαία με την δική τους ανάσα, ότι τα τραύματά της αποτελούν τραύματα στο δικό τους το σώμα και την ψυχή. Αν σήμερα η μόνη προσδοκία τους είναι η επανάσταση των σιωπηλών, είναι επειδή κουράστηκαν να υπομένουν: Την ασίγαστη μανία καταστροφής ενός ευλογημένου τόπου, τις απάνθρωπες πόλεις που στεγνώνουν τις ψυχές, την θυσία του αιώνιου και του αναγκαίου στο εφήμερο και το ταπεινό.

Η επανάσταση των σιωπηλών, δεν υπόσχεται νόμους και διατάγματα, που θα αποβλέπουν στην «προστασία» του περιβάλλοντος. Θεωρεί, αντίθετα, ότι είναι ο άνθρωπος που επείγει να προστατευθεί. Εκείνος –που σήμερα σιωπά με απόγνωση- οδηγείται σταθερά στην αποξένωση, επειδή το περιβάλλον μοιάζει να ανήκει πάντοτε σε κάποιους άλλους. Μόνον όμως όπου το περιβάλλον παραμείνει υπερήφανο και ανέγγιχτο, μπορεί να ανθίσει η πραγματική ζωή. Αλλιώς, θα πληθαίνουν οι απομιμήσεις και τα ομοιώματα της.

Στην επανάσταση των σιωπηλών συμμετέχουν και όσοι είδαν τον διαφορετικό κόσμο, που έπλασαν μέσα τους, να διαψεύδεται και να συντρίβεται. Ούτε μετάνιωσαν όμως, επειδή ο δικός τους κόσμος είχε αξίες και ήθος, ούτε μπορούν να τον αλλάξουν. Στην επανάσταση των σιωπηλών, είναι σημαιοφόροι χωρίς σημαίες, πεζοπόροι χωρίς προμήθειες. Διαθέτουν την τιμιότητα του βλέμματος και μια βαθύτερη αξιοπρέπεια. Ο κόσμος που έπλασαν -που είχε αξίες και ήθος- είναι πάντοτε εκεί. Αυτοί, οι σημαιοφόροι –χωρίς σημαίες- στην επανάσταση των σιωπηλών, είναι η εγρήγορση και η συνείδηση της.

Όσοι άλλωστε κατέφυγαν στην σιωπή, δεν έπαυσαν να ονειρεύονται: Την δίκαιη συγκρότηση του κοινωνικού ιστού, την αύρα μιας παιδείας ουσιαστικής, την ενίσχυση των δημιουργικών δυνάμεων που εν είδει μικρής φωτιάς υπάρχουν στον καθένα. Αντί όμως, όσοι καταφεύγουν σήμερα στην σιωπή, να κερδίσουν λίγα από τα όνειρα τους, έγιναν αριθμοί και αποδέκτες. Αριθμοί σε πίνακες στατιστικής και σε μετρήσεις θεαματικότητας, αποδέκτες των παραλογισμών μιας ψηφιακής οικονομίας, όμηροι μιας ζωής που διαρκώς αφυδατώνεται. Κι ενώ τα λόγια των πολιτικών επιμένουν να διαγράφουν κύκλους ανούσιους και υποκριτικούς, εκείνοι, στην σιωπή τους, προτιμούν να ακούν τον ήχο των κυμάτων, και την βουή των επερχομένων γεγονότων.

Αυτός άλλωστε –εγώ ή εσείς- που οραματίζεται την επανάσταση των σιωπηλών, δεν ενδιαφέρεται αν επικριθεί ως ρομαντικός, ούτε αν καταταχθεί από τους εχέφρονες στους υπέρμαχους μιας ουτοπίας, από τις πολλές που γνώρισε η ιστορία. Οι επικριτές της επανάστασης των σιωπηλών, συχνά φορτωμένοι με διπλώματα και κοινωνιολογικές περγαμηνές, αγνοούν την αξία της σιωπής, το εν δυνάμει επαναστατικό της περιεχόμενο. Τι άλλο όμως ήταν, η εξέγερση του Πολυτεχνείου –η μόνη που τελευταία γνώρισε η χώρα- από μια κραυγή σπαρακτική, μια στιγμή επαναστάσεως ύστερα από χρόνια σιωπής; Η σιωπή υπήρχε από νωρίς στις διαψευσμένες προσδοκίες των νέων ανθρώπων, σερνόταν στα πανεπιστημιακά αμφιθέατρα και τους δρόμους της Αθήνας, μιλούσε με μουσικές και αθέατα δάκρυα. Η βία επιτάχυνε την έκφραση της, τα τάνκς προσπάθησαν να καλύψουν την απειλή της.
Οσοι λοιπόν αμφισβητούν την επανάσταση των σιωπηλών, δεν μέτρησαν ποτέ την αξία της σιωπής, δεν έτυχε ποτέ να αντιληφθούν την εκρηκτική της δύναμη. Μήπως όμως μέσα στην σιωπή δεν ανθίζει ο έρωτας - ή και πάλι σιωπηλά δεν πλάθει ο δημιουργός το έργο του;

«Οι επαναστάσεις είναι τρελές εμπνεύσεις της ιστορίας» έγραψε ένας επαναστάτης, που μάλιστα δολοφονήθηκε από τους πρώην συντρόφους του. Η επανάσταση των σιωπηλών, δεν θα είναι απλώς μια τρελή έμπνευση της ανθρώπινης ιστορίας. Θα είναι ίσως η συνέχεια και η αποθέωση της.
Τελειώνοντας, σας δίνω ένα ηχηρό φιλάκι και σας εύχομαι ένα όμορφο Σαββατοκύριακο!

Ε...που πάτε;

Σας αφιερώνω και τη μουσικούλα, που με κάνει να λύνω τη σιωπή μου και να απαντώ

στις κλήσεις , αγαπημένων μου ανθρώπων στο κινητό μου τηλέφωνο!

24 σχόλια:

ΛΥΧΝΟΣ ΚΑΙΟΜΕΝΟΣ είπε...

η επανάσταση των σιωπηλών προϋποθέτει ωριμότητα!

πόσοι την έχουν; γιατί αν την είχουν πολλοί, τότε η "άλλη" δεν θα χρειαστεί να γίνει...

τούτη τη σιωπή πρέπει να φοβούνται περισσότερο!

η μουσική σου επιλογή, κοριτσάρα μου, απόλυτα ταιριαστή, είναι υπέροχη!

Sophia Kollia είπε...

Καλό Σ/Κ Όλγα μου και μακάρι να μη χρειαζόνταν καμιά επανάσταση..αλλά πολύ φοβάμαι ότι επανάσταση χωρίς αίμα δεν γίνεται και αυτό δεν θέλω ούτε να το σκέφτομαι...
Πολλά φιλιά!

Ρίκη Ματαλλιωτάκη είπε...

Οποιος ειναι εξω απο τον χορο, πολλά τραγουδια ξέρει.....Ολγα μου....
Δεν θελω να πω κατι αλλο....οι βολεμένοι ολου του κόσμου, γνωριζουν πολλά και ωραία λόγια....αυτα.....ελπιζω να κατάλαβες...ειμαι σίγουρη δηλαδή πως κατάλαβες...

Φιλιά....καθότι το δις εξαμαρτείν....χα χα

nameliart είπε...

Με κάλυψε ο Λύχνος! Κάτι τέτοιο ερχόμουν κι’ εγώ να πω και το βρήκα – με χαρά μου ομολογώ – ήδη ειπωμένο!
Η ρήση του Κάφκα για τις «σειρήνες» φοβερή!!! Κάτι που μου φέρνει συνειρμικά, είναι η καταιγίδα που προμηνύεται σε μία φαινομενική, καθησυχαστική γαλήνη…
Η μουσική συνοδεία; καταπληκτική!!!

Γιαγιά Αντιγόνη είπε...

Από τους σιωπηλούς άρχισαν οι ανατροπές.
Σε καιρούς δύσκολους.. που κάποιοι ονειρεύτηκαν.. προσπάθησαν.. κατάκτησαν..

Ολγάκι μου λίγο ακόμα (;)

ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ είπε...

Είμαι θαυμαστής του Γραμματικάκη. Διαβάζω τα βιβλία του και μου αρέσει ο τρόπος που βλέπει τα πράγματα αυτός ο επιστήμων. Το κείμενο αυτό θα έπρεπε να διαβαστεί από πολλούς και σιωπηλούς.
Πράγματι η δύναμη της σιωπής είναι εκρηκτικότερη κι από ισχυρότερη έκρηξη οργής. Γιατί η οργή ξεθυμαίνει ενώ η σιωπή συγκεντρώνει ορμή διαρκώς.
Αντιλαμβάνομαι την επιφυλακτικότητα της Ρίκης και δεν την αδικώ.
Εγώ πάντως απόλαυσα την ανάρτηση και την μουσική.
Σου εύχομαι ένα όμορφο βράδυ Ολγα μου

IonnKorr είπε...

Όλγα αιθεροβαμόνισσα

Το τι βγάζει ο καθένας φλυαρώντας και πουλώντας "φιλοσοφία της πολυθρόνας" δεν λέγεται.

Εδώ, οι άρχουσες τάξεις διαστρέφουν και διαφθείρουν τις πραγματικές επαναστάσεις και η επανάσταση ... των σιωπηλών θα τους "σκιάξει"!!??

χα..χα..

Βρε Όλγα,

Ένα πράγμα ήταν, είναι και θα είναι στο Σύμπαν: το Χρήμα!!!

- Παράγεις "προϊόντα Υψηλής Τεχνολογίας" ως χώρα? Κερδίζεις χρήμα.

- Παράγεις γεωργία, παλαιά βιομηχανία και πολιτισμό? Πεθαίνεις στην πείνα.


Εκτός και αν κάποιος σε ταϊζει όπως τάϊζε τόσα χρόνια η Ευρωπαϊκή Ένωση την Ελλάδα, με επιδοτήσεις.

Τώρα, που η Ευρώπη (αφού έχασε το τραίνο της Τεχνολογίας) στέρεψε και "έκλεισε την βρύση" στις παροχές.
Έτσι, η Ελλάδα, χώρα του φραπέ, της φλυαρίας, της αρπαχτής και του ονείρου, θα κάνει το "σκατό παξιμάδι".

Η Βουλγαρία, η Ρουμανία έχουν μέσο όρο μισθών τέσσερις φορές μικρότερο από την Ελλάδα. Σε κάποια χρόνια θα τις ... φτάσουμε!!!

Και δεν μας σώζει ούτε η επανάσταση των σιωπηλών, ούτε των φωναχτών, ούτε των ξεφωνημένων!!!!!

Side21 είπε...

Ζούμε στην εποχή
που αυτοί που έπρεπε
να μιλάνε σιωπούν ...
κι αυτοί που θά 'πρεπε να
σιωπούν κρώζουν ακατάσχετα !!!
Καλό Σ.Κ.

55fm είπε...

Λύχνε μου,το μεγάλο πρόβλημά μας είναι, ότι οι μισοί έλληνες τα βάζουν με τους άλλους μισούς μετά ξαναχωρίζονται σε άλλους μισούς και πάει λέγοντας...
Η ενότητα δυστυχώς απουσιάζει και σε πολύ δύσκολες στιγμές!
Χάρηκα που και μουσικά ταξιδεύουμε παρεούλα!
Φιλιά!

55fm είπε...

Σοφάκι μου,δεν θέλω βία και αίμα!Θέλω πίστη, δύναμη , εκλεκτή σκέψη που να μεταφέρεται και στην πράξη!
Είσαι απ΄ότι διαβάζω μια θεατρική συγγραφέας με ψυχή!
Φιλάκια!

55fm είπε...

Ρικάκι μου,τα φιλιά σου είναι βάλσαμο στην παγωμένη μέρα!
Καταλαβαίνω βρε φιλεναδίτσα μου,όμως από την άλλη, φοβάμαι, ότι και εμείς για κάποιους άλλους, μπορεί να θεωρούμαστε βολεμένοι,επειδή έχουμε στέγη,φαγητό,δουλειά!
Σε διπλοφιλώ!

55fm είπε...

nameliart,ο Λύχνος έχει αυτή τη δύναμη ψυχής να αντιλαμβάνεται βαθιά τα πράγματα!
Η μουσικούλα βολτάρει στα εσωτερικά του σώματος!
Ναι, η καταιγίδα μάλλον έρχεται καλή μου!
Καλημέρα με φιλί!

55fm είπε...

Αντιγόνη μου,πάντα συμφωνώ με τη σοφή σου σκέψη!
Σε γλυκογιλώ!
Καλημέρα!

55fm είπε...

Χριστόφορε και εγώ αντιλαβάνομαι την κάθε διαφορετικότητα,όμως είναι απαραίτητο να βάλουμε τις σκέψεις μας σε ένα δρόμο που να οδηγεί σε αποτέλεσμα μέσα από τις πράξεις μας!
Αν ακυρώνουμε τα πάντα δεν υπάρχει αύριο!
Ένα κείμενο,μια μουσική που ηρεμεί την ψυχή μου πάντα μου κάνει καλό!
Έτσι απλά!
Χαίρομαι που πέρασες καλά στην επίσκεψή σου εδώ!
Καλημέρα!

55fm είπε...

IonnKorr,καλώς τον φίλο μου,φουντωτό φουντωτό!
Είμαι και φαίνομαι αιθεροβαμόνισσα!!!
Αγάπα τον πλησίον σου με τα ελαττώματά του!
Σε όλα αυτά που λες,δεν θα διαφωνήσω,αλλά βρε αγοράκι μου θέλω και το χαιδεματάκι μου για να δυναμώσω!
Αυτό λοιπόν το χαδάκι, το παίρνω από ένα όμορφο κείμενο,από την ποίηση,από την τέχνη,τη μουσική,κ.λ.π.
Έτσι διώχνω τα κακά συναισθήματα από μέσα μου,λειαίνω τις γωνιές μου, δυναμώνω και δρω!
Τα ακατέργαστα σκληρά συναισθήματα με τρομάζουν!
Είμαι μαχητής της ζωής,με την ουτοπία μου,κατάφερα να μην είμαι η κυρία του κυρίου και πάει λέγοντας!
Όμως φίλε μου το χρήμα δεν θα το προσκυνήσω ποτέ!!!
Αν απομακρυνθούμε απ΄τα συμπλέγματά μας στον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τη ζωή και τους συνανθρώπους μας ,τότε η επανάσταση μπορεί να είναι των σιωπηλών και του βλέμματος...
Σε χάρηκα πάντως!!!
Καλημέρα!

55fm είπε...

Side21,η δημοκρατία επιτρέπει να μιλάει όποιος θέλει!
Εμείς πάλι μπορεί να ακούμε ότι μας αρέσει!
Το χειρότερο είναι να είμαστε απαθείς!
Σε καλημερίζω!

vasiliki είπε...

Καλό είναι οι άνθρωποι των γραμμάτων και οι καλλιτέχνες να σπάσουν την επανάσταση της σιωπής γιατί έτσι όπως πάμε θα κυριαρχήσει η... μεγαααάλη σιωπή και τότε θα δούμε πολλά κλάματα να την ακολουθούν. Πράγματι η σιωπή χρειάζεται στον άρρωστο...:):)
Το μουσικό κομμάτι απο τα πολύ αγαπημένα μου
φιλιά

Velvet είπε...

Όμορφο ποιητικό το κειμενο του συγγραφέα αλλά θα διαφωνήσω όχι στο πνευμα αλλα στην ουσια
Και όπως εγραψε πολυ σωστα ο ΛΥΧΝΟΣ "η επανάσταση των σιωπηλών προϋποθέτει ωριμότητα"

Μονο στον ερωτα επιτρέπεται η σιωπη εκεί μιλανε μονο τα κορμιά
Στις υπόλοιπες συναναστροφές σου πρεπει να μιλας. Όταν σιωπάς επιτρέπεις στους άλλους μιλανε για σενα. Έτσι ξεκινούν οι επιτήδειοι
Στην αρχή σου κλέβουν την λαλιά, υστερα την ματιά, αποκτούν την κυριότητα και στο τελος σε εκποιούν

Σε ενα φιλοσοφικό συμπόσιο ενας προσκαλεσμένος δεν εβγαλε λεξη καθολη την διάρκεια από το στομα
Ο φιλόσοφος τον πλησίασε και του ειπε. Αν είσαι βλακας με την σιγη φέρθηκες σαν σοφος. Αν είσαι σοφός τοτε φέρθηκες σαν βλακας

Τωρα βεβαια αν δεν εχει τιποτα πεις, καλυτερα να σιωπάς

Όμορφο το τραγουδάκι…
Καλη Κυριακη
...

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

Θα είναι μια επανάσταση βουβή, που θα στηρίζεται απλώς στην αλληλεγγύη των βλεμμάτων.
ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΑΥΤΟ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΟΥΝ ΑΡΚΕΤΟΙ.
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ!!!ΤΕΛΕΙΟ!!!
ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΦΙΛΗ ΜΟΥ.

55fm είπε...

Bασιλική μου,ας κάνουν κάτι πριν είναι αργά όλοι οι εκλεκτοί των γραμμάτων και των τεχνών!
Ταξιδιάρικο το μουσικό κομμάτι!
Σε φιλώ!

55fm είπε...

Velvet ,στις προυποθέσεις τα χαλάμε!
Σίγουρα θέλει ωριμότητα και όχι μόνο!
Βέβαια και η σιωπή είναι καζάνι που βράζει!
Η μουσικούλα βελούδινη!
Φιλιά φίλε μου!

55fm είπε...

Σκρουτζάκο μου καλέ,χάρηκα που σε κάλυψα μουσικά!
Τα βλέμματα έχουν αγριέψει...
Καλή βδομάδα!

Memphis Ex Noel είπε...

Δηλαδή εγώ χαζός είμαι που γκρινιάζω και φωνάζω σε οτιδήποτε στραβό και άδικο γίνεται τριγύρω μου; Πρέπει να σιωπήσω; Τι να πω, αμφιβάλω να ισχύει κάτι τέτοιο. Αυτή η σιωπή εμένα μου φαίνεται ανούσια. Σιωπή της παραίτησης, σιωπή της ανικανότητας και αδιαφορίας. Ο μόνος τρόπος για να πετύχει αυτή η επανάσταση της σιωπής είναι αν συνδυαστεί με επανάσταση των έργων. Τα λόγια είναι ασήμαντα, οι πράξεις μόνο μετράνε...

@IonnKorr
Κατά το ήμισυ σωστός. Τα πάντα είναι το χρήμα. Δεν έχει σχέση ούτε η τεχνολογία πια αλλά τα βρώμικα παιχνίδια που παίζονται πίσω από όλες τις βιομηχανίες. Το μόνο που έχει σημασία είναι το χρήμα. Αν δε σε θέλουν τα χρηματιστήρια και οι επενδυτές, πατώνεις...όσο καλή κι αν είναι η βιομηχανία, παλιά η νέα.

55fm είπε...

Η Memphis Ex Noel ,φυσικά καλά κάνεις φίλε μου και διαμαρτύρεσαι!
Το κείμενο προσέγγισε τη σιωπή με μια δυναμική ματιά!Από κει και πέρα οι πράξεις θα επιβεβαιώσουν, ή όχι,τι κρύβεται μέσα στην όποια σιωπή!
Ο φίλος IonnKorr,έχει σε πολλά δίκιο,απλά εγώ με το χρήμα θέλω να διατηρώ μια απόσταση ασφαλείας!
Δυστυχώς εξουσιάζει τον κόσμο!Έτσι πάνε περίπατο και ο όποιες αξίες!
Καλό βράδυ!